افتخارات 8 تیم لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال اوله!

افتخارات 8 تیم لیگ قهرمانان آسیا؛ استقلال اوله!

استقلال این روزها حال و اوضاع روبراهی ندارد و هنوز نتوانسته یک جلسه تمرین کامل با بازیکنان فصل آینده اش برگزار کند و به همین خاطر علاقمندانش نگران وضعیت این تیم در سیزدهمین دوره لیگ برتر و همین طور لیگ قهرمانان آسیا هستند. آبی های کشورمان کمتر از 2 ماه دیگر یعنی درست روز 30 مرداد ماه باید بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی خود را برابر بوریرام یونایتد تایلند برگزار کنند و در این وضعیت شاید در آن بازی مشکلاتی از بابت جسمانی و هماهنگی برای تنها نماینده کشورمان پیش بیاید.

به این بهانه سری می زنیم به کارنامه همه تیم های باقیمانده و عناوین و افتخاراتشان در عرصه قاره کهن:

اف سی سئول (کره جنوبی) : در سال 2002 و در حالی که آنیانگ چیتاز نام داشتند، موفق شدند نایب قهرمان آسیا شوند. آنها در فینال در ورزشگاه آزادی به تیم هم وطن خود یعنی سوون بلووینگز در ضربات پنالتی باختند. استقلال نماینده کشورمان و میزبان رقابتها در آن دوره به عنوان سومی بسنده کرد.

الاهلی (عربستان) : یک بار در سال 1986 و در حالی که لیگ قهرمانان آسیا هنوز جایگزین جام باشگاههای آسیا نشده بود، در جده و در دیدار نهایی به دائه وو رویال کره جنوبی در وقت اضافی 3 - 1 باختند و نایب قهرمان شدند. فصل قبل هم به زحمت خود را به دیدار فینال رساندند ولی در این مرحله میهمان اولسان هیوندای کره جنوبی شدند و با قبول باخت 3 - صفر به نایب قهرمانی رضایت دادند.

الشباب (عربستان) : فقط یک بار در سال 1993 به فینال جام باشگاههای آسیا رسیدند که برابر پاس تهران در ابوظبی باخته و به نایب قهرمانی رضایت دادند . در لیگ قهرمانان آسیا ، رسیدن به نیمه نهایی در سال 2010 بهترین موفقیت این تیم محسوب می شود.

کاشیوا ریسول (ژاپن) ، بوریرام یونایتد(تایلند) لخویا (قطر) و گوانگژو اورگرانده(چین) هیچ افتخاری در لیگ قهرمانان آسیا یا قبل از آن در جام باشگاههای آسیا نداشته اند.

با توجه به این وضعیت می توان استقلال را اختلاف فاحشی نسبت به بقیه تیم های حاضر در یک چهارم نهایی به عنوان پرافتخارترین تیم معرفی کرد چون آبی های کشورمان دوبار در سال های 1970 و 1991 به عنوان قهرمانی جام باشگاههای آسیا و دو بار هم در سال های 1992 و 1999 به نایب قهرمانی این رقابت ها دست یافته اند. البته استقلال دو عنوان سومی هم در سال های 1971 و 2002 در کارنامه آسیایی خود دارد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 3 تير 1392 ا 22:8 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.