Sergio Ramos, en el Athletic Bilbao - Real Madrid
Getty Images

برای کهکشانی های مادرید نخست ژآبی آلونسو نمی تواند تیمش را به دلیل محرومیت در بازی شنبه عصر برابر بتیس همراهی کند.

مایکل اسین همچنان مصدوم و به این بازی نمی رسد در حالی که بازیکنانی از جمله کاکا که از ناحیه همسترینگ،آلوارو آربلوآ از ناحیه کمر و مسعود اوزیل به دلیل سرماخوردگی همگی در پیروزی اخیر رئال برابر بیلبائو غایب بودند در حال حاضر به تمرینات کامل تیمی بازگشته اند و احتمالا برای بازی شنبه عصر در دسترس هستند

با تمام این اوصاف ژوزه مورینیو سرمربی سفیدپوشان مادرید قطعا به دیدار حساس بعدی تیمش برابر بوروسیا دورتموند از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فکر می کند،بنابراین انتظار می رود با ترکیبی متفاوت برابر بتیس تیمش را به میدان بفرستد.

در عین حال ناچو بازیکن رئال بتیس در جریان تمرینات روز چهارشنبه  با مصدومیت روبرو شد و ظاهرا تا 10 روز دور از میادین خواهد بود.

به دنبال مصدومیت ناچو، بازیکن دیگری از جمله ماریو مدافع نیز احتمالا به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ نمی تواند در این بازی برای تیمش به میدان برود در حالی که نوسا ایگیبور مهاجم در جریان تساوی 3-3 برابر سویا از ناحیه عضلانی کمی احساس درد داشت،در نتیجه حضورش در بازی شنبه عصر برابر رئال مادرید قطعی نیست

  آیا می دانستید؟
  • رئال مادرید هفت بازی متوالی است که در لالیگا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به پیروزی رسیده.
  • شاگردان ژوزه مورینیو در هفت بازی اخیرشان در لیگ تنها یک بار موفق به کلین شیت ( بسته نگه داشتن دروازه ) شده اند.
  • کریستیانو رونالدو ( تصویر سمت راست ) در هشت بازی اخیرش در مجموع رقابت ها برای رئال مادرید گلزنی کرده.
  • رئال بتیس از 14 بازی اخیرش در مجموع رقابت ها تنها سه برد کسب کرده است ( 3 برد،6 تساوی و 5 باخت ).
  • آنها همچنین در پنج مصاف اخیرشان برابر رئال مادرید چهار بار تن به شکست داده اند.
  • آخرین پیروزی خارج از خانه بتیس برابر رئال مادرید به برد 0-1 ماه اکتبر سال 1998 بازمی گردد.

 



تاريخ : شنبه 31 فروردين 1392 ا 9:10 نويسنده : Hamidreza ا

 

فهرست اولیه بهترین بازیکن جوان فصل لیگ برتر اعلام شد و در این بین نام ستاره های جوانی مانند ادن آزارد، گرت بیل، روملو لوکاکو، دنی ولبک، جک ویلشر و کریستین بنته که دیده می شود.

نام آزارد و بیل در بین نامزدهای بهترین بازیکن لیگ برتر هم دیده می شود.

 ستاره بلژیکی چلسی که در تابستان گذشته با انتقالی 32 میلیون پوندی از لیل به جمع آبی ها پیوست، در این فصل علاوه بر به ثمر رساندن 8 گل، 9 پاس گل هم داده است.

بیل هم در فصل فوق العاده ای که پشت سر گذاشته، 17 گل و سه پاس گل در کارنامه اش ثبت کرده است. بیل پیش از این در سال 2011 عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را به دست آورد اما عنوان بهترین بازیکن جوان سال در آن سال به جک ویلشر رسید.

 روملو لوکاکو، ستاره بلژیکی چلسی که این فصل به طور قرضی برای وست بروم بازی کرده، نقش عمده ای در قرار گرفتن این تیم در جمع مدعیان صعود به رقابت های لیگ اروپا بازی کرده است. هرچند در بازی های زیادی به عنوان بازیکن جانشین راهی میدان شده اما توانست 13 گل برای وست بروم به ثمر برساند.

کریستین بنته نیز یکی از پدیده های این فصل لیگ برتر بود. او که با انتقالی 7 میلیون پوندی از تیم بلژیکی خِنک به استون ویلا پیوست، در 30 دیداری که به میدان رفت، 15 بار گلزنی کرد و موجب شد تا دارن بنت در ویلا پارک نیمکت نشین شود.

جک ویلشر هم بعد از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت 17 ماهه  اش، این فصل 20 بازی برای آرسنال انجام داد. او با نمایش های خوبش کمک کرد تا توپچی ها همچنان از شانس صعود به رقابت های چمپیونزلیگ برخوردار باشند.

دنی ولبک که در تابستان گذشته برای اولین بار برای تیم ملی انگلیس گلزنی کرد، علی رغم عملکرد خوبش در فصل گذشته، در رقابت های این فصل نتوانست جایی ثابت در ترکیب اصلی شیاطین سرخ برای خود دست و پا کند. او این فصل تنها یک بار در دیدار مقابل استوک برای تیمش گلزنی کرد.

بهترین های این فصل لیگ برتر روز 28 آوریل (8 اردیبشهت) در لندن معرفی خواهند شد.


تاريخ : جمعه 30 فروردين 1392 ا 21:53 نويسنده : Hamidreza ا

 

آدينه ٣٠ فروروين ماه نود و دو- هفته سى و سوم ليگ برتر جام خليج پارس.
داماش 2 (مصطفى حاجتى دقيقه ١٩،امين متوسل زاده دقيقه ٤٠ )- ١ ( محمدرضا خلعتبرى دقيقه ٩٢)سپاهان
ورزشگاه دكتر عضدى رشت - تماشاگر: پانزده هزار نفر
داور: تورج حق وردى - كمك داوران: سعيد على نژاديان ، على رصا ايلدروم
كارت زرد: اميد ابراهيمى دقيقه ١٦،احسان حاج صفى دقيقه ١٨،اروين بولكو دقيقه ٦٨ (سپاهان) - كبه دقيقه ٢٤، دقيقه ٣٣ محمد مختارى (داماش)
اخراج: دقيقه ٥٢ محمد مختارى (داماش) 
  داماش گيلان:
ميلاد فراهانى،مرتضى ابراهيمى،محمد مختارى،ابوذر رحيمى،هادى سهرابى،محمدرضا مهدوى،مصطفى حاجتى،حسين ابراهيمى( از دقيقه ٧٤ هادى محمدى)،ابوالفضل حاجى زاده،بوبكه كبه( از دقيقه ٥٦ محمد آبشك)،امين متوسل زاده(از دقيقه ٨٥ سعيد حلافى).
سرمربى: افشين ناظمى.
سپاهان اصفهان:
شهاب كردان،على احمدى،ميلان شوسك،احسان حاج صفى( از دقيقه ٤٦ محسن ايرانژاد)،حسن جعفرى( از دقيقه ٤٦ مهدى جعفرپور)،اميد ابراهيمى،اروين بولكو،محرم نويدكيا،اميد جهان عاليا(از دقيقه ٦٩ محمد غلامى)،جواهير سوكاى،محمدرضا خلعتبرى. سرمربى: زلاتكو كرانچار

شرح بازى:
مسابقه دو تيم داماش و سپاهان به نوعى يكى از مسابقات خاص ليگ امسال بود، مسابقه اى كه در يك سر آن تكليف قهرمان مى توانست مشخص شود و در سوى ديگر پايان داستان پر رمز و راز فانوس بدستان معلوم مى شد. دو تيم داماش و سپاهان هر كدام در اين بازى چند مهره ى ارزنده خود را هم در اختيار نداشتند كه شاخص ترين آنها جهانبخش و نظيف كار براى داماش بود و طالبى براى سپاهان.
نيمه اول: مسابقه با ميداندارى داماش در چند دقيقه ابتدايى بازى آغاز شد و اگر كله كمى باهوش تر عمل مى كرد مى توانست روى پاس ابراهيمى در دقيقه ٤ از پشت خط شش قدم دروازه سپاهان را باز كند كه شوت آرام او به راحتى در دستان گردان قرار گرفت. پس از آن اين سپاهانى ها بودند كه خود را به داماش تحميل كردند كه مهم ترين موقعيت آنها در بيست دقيقه ابتدايى يك و دوى نويد كيا و سوكاى بود كه در دقيقه ١٤ اتفاق افتاد و از كنار دروازه فراهانى به خارج فرستادهشد. بعد از آن دوباره اين داماش بود كه نبض بازى را در دست گرفت و با يك خطاى پنالتى به گل برترى رسيد.
سپاهانى كه بوى از دست رفتن قهرمانى به مشامشان رسيده بود توپ و زمين را در اختيار گرفتند و چندين بار دروازه فراهانى را مورد خطر قرار دادند كه دفاع پر تعداد رشتى ها و كم دقتى مهاجمان سپاهان به خصوص خلعتبرى موجب شد تا نه تنها اصفهانى ها به گل نرسند كه بر روى يك ضد حمله گل دوم را هم دريافت نمودند تا نيمه اول با نتيجه دو بر صفر به نفع داماش خاتمه يابد.
نيمه دوم:
با شروع نيمه دوم سپاهانى ها كه مى ديدند همه ى اميد قهرمانى را بر باد رفته مى ديددند با دو تعويض خود كه يكى بيرون كشيدن متهم شماره يك دو گل دريافتيشان يعنى حاج صفى بود، با همه ى قدرت دست به تهاجم بردند كه در اين بين اخراج محمد مختارى هم به كمك اصفهانى ها آمد. اما حملات شتاب زده و همه جانبه اصفهان موجبشده بود كه رشتى ها از خلا به وجود آمده در حفره هاى دفاعى سپاهان به ضد حمله فكر كنند كه مهمترين آن در دقيقه ٦٦ روى نفوذ متوسل زاده و شوت حاجتى همراه شد كه گردان اين بار ناجى دروازه سپاهان شد.
هرچه به پايان نزديك تر مى شدبم فشار وحشتناك سپاهانى ها هم روى دروازه داماش بيشتر ميشد، بگونه اى كه رشتى ها ده نفره در يك سومدفاعى زمين خود تجمع كرده بودند تا مانع گلزنى حريف شوند.

شرح گلها:
داماش ١-٠ سپاهان: كرنرى كه روى حركت مهدوى بدست آمد با سانتر حاجتى و خطاى هند حاج سفى كه ضربه دستش بالاتر از پرواز متوسل زاده همراه شد تا داور نقطه پنالتى را نشان دهد و ضربه پنالتى را خود حاجتى به زيباى بر خلاف جهت گردان به گل تبديل كرد.
داماش ٢-٠ سپاهان: حركت در عمق متوسل زاده از خط نيمه سپاهان تا پشت خط هجده قدم ادامه پيدا كرد و پس از جا گذاشتن دو مدافع مستقيم خود با يك شوت سركش از پشت محوطه جريمه دروازه گردان را براى بار دوم باز نمود.
داماش٢-١ سپاهان: ضربه ى كاشته محمدرضا خلعتبرى در واپسين دقايق بازى به زيبايى درون طروازه رودباريان قرار گرفت.
بهترين بازيكن:
امين متوسل زاده كه در بازى مقابل پرسپوليس هم گل زنى كرده بود در اين بازى يك پنالتى گرفت و يك گل زد تا بهترين بازيكن زمين لقب بگيرد. او يك پاس گل هم داد كه با بى دقتى داماشى ها به سرانجام نرسيد.
اتفاقات ويژه:
١) حدود هزار نفر از هواداران سپاهان با بيست دستگاه اتوبوس خود را به ورزشگاه عضدى رسانده بودند تا در يكى از حساس ترين بازى هاى امسال تيم خود را تنها نگذاشته باشند.
٢) بازار فحاشى به مثابه اغلب بازى هاى حسلس كه هواداران دو تيم در ورزشگاه حضور داشتند داغ داغ بود. تنها يك تفاوت با مسابقه هاى پيشين داشت و آنهم آغاز محبت پراكنى ها اين بار از سوى هواداران تيم مهمان شروع شده بود!
٣) سنگ پرانى به سوى جايگاه شيشه اى خبرنگار از سوى هواداران تيم مهمان انگار دارد اپيدمى مى شود. بعد از ينگ زنى هوادداران پرسپوليس به ديوار شيشه اى خبرنگاران، اين بار نوبت هواداران اصفهانى بود كه دق دلى خود را از دريافت گل دوم سپاهان بر سر خبرنگاران خالى نمايند!!
٤) كل كل هواداران داماش با شهاب گردان مهمترين سوژه تماشاگران در نيمه دوم بود! 
٥) هوادارتى منسوب به سپاهان با خود پيراهن شماره ٩ ملوان يعنى مازيار زارع را به ورزشگاه أورده بودند!! پيدا كنيد پرتغال فروش را!!



تاريخ : جمعه 30 فروردين 1392 ا 21:48 نويسنده : Hamidreza ا

ایلکای گون‌دوغان، هافبک بروسیا دورتموند گفته رئال مادرید بهترین تیمی است که در لیگ قهرمانان حضور دارد. او با این حال گفته ترسی از رویارویی با آنها ندارد.

تیم یورگن کلوپ در مرحله گروهی چهار امتیاز از سفیدپوشان گرفت.

گون‌دوغان می‌گوید: «مادرید یکی از بهترین باشگاه‌های دنیاست. به نظرم آنها بهترین تیم لیگ قهرمانان هستند اما ما آنها را در مرحله گروهی برده‌ایم.

مادرید بی‌تردید نسبت به آن زمان بهتر شده اما ما نشان داده‌ایم می‌توانیم هر تیمی را ببریم و این به ما حسی مثبت می‌دهد.

رسیدن به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برای دورتموند بسیار مهم است. در واقع هیچ کسی حتی بخت صعود به دور حذفی را برای ما متصور نبود چون با رئال مادرید و منچسترسیتی هم‌گروه بودیم. کاری که انجام داده‌ایم عالی بوده. ما نگران بازی مقابل رئال مادرید نیستیم. هر چه شود ما با تمام توان تلاش می‌کنیم به فینال 25 می (4 خرداد) برسیم.»

او درباره حریف گفته: «خوشحالم مقابل رونالدو و اوزیل بازی می‌کنم. این دو نفر در دنیا بهترین‌اند. سه سال پیش هر دو را در تلویزیون می‌دیدم و اکنون فرصت بازی در همان زمینی را دارم که آنها در آن بازی خواهند کرد. این حسی منحصر به فرد است.»



تاريخ : جمعه 30 فروردين 1392 ا 13:20 نويسنده : Hamidreza ا

 

رونالدو برای شرکت در برنامه تبلیغاتی یک شرکت مخابراتی، در عربستان به سر می برد. رونالدو پس از پایان برنامه تبلیغاتی خود در یک مراسم ویژه شرکت کرد که مسئولان این شرکت مخابراتی عربستانی یک بسته هدیه از جمله یک جلد قرآن مجید به این بازیکن اهدا کرد.

پیش از این نیز مسوت اوزیل هافبک مسلمان رئال مادرید از علاقه رونالدو به گوش دادن به قرآن در رختکن رئال مادرید خبر داده بود و اعلام کرده بود رونالدو به سوره "الفاتحه" علاقه خاصی دارد.



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 21:54 نويسنده : Hamidreza ا

 ژولین درکسلر، ستاره جوان شالکه، اعلام کرد که همیشه دوست داشته در لا لیگا بازی کند و پوشیدن پیراهن رئال را تعبیر یک رویا دانست.

 این ستاره 19 ساله با بازی های خوبی که در یکی دو فصل اخیر به نمایش گذاشته، توجهات زیادی را به خود جلب کرده و انتظار می رود که در تابستان پیش رو آبی های گلزن کرشن را ترک کند.
 او در گفتگو با خبرنگاران گفت:" همیشه گفته ام که دوست دارم در اسپانیا بازی کنم. از اینکه رئال به خرید من علاقه مند است، احساس غرور می کنم. بازی برای رئال تحقق یک رویاست. تلاش می کنم تا هر هفته بازی های رئال و بارسا را تماشا کنم و هیچ وقت ال کلاسیکو را از دست نمی دهم."
درکسلر پیش از در تیم ملی آلمان در کنار اوزیل بازی کرده و امیدوار است که بتواند بار دیگر با ستاره خط میانی رئال همبازی شود.
" من در تیم ملی با اوزیل بازی کرده ام. او بازیکن فوق العاده ای است. بازی کردن در کنار او خیلی راحت است. البته الان در شالکه هستم و تا سال 2016 قرارداد دارم."



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 21:32 نويسنده : Hamidreza ا

 

دکتر امین نوروزی درباره آسیب دیدگی فرهاد مجیدی در تمرین روز چهارشنبه استقلال اظهار داشت:مچ پای مجیدی دچار درد مختصری شد و باید یخ درمانی می کرد.البته خدا را شکر جای نگرانی نیست و او مشکلی برای همراهی استقلال در بازی های آینده ندارد.
وی درباره وضعیت هاشم بیگ زاده بیان داشت:بیگ زاده هم روند مثبتی را طی می کند و امیدوارم از روز شنبه،همه بازیکنان با سلامت کامل در خدمت تیم باشند.



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 13:26 نويسنده : Hamidreza ا

 

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال،آنچه خواهید دید،ماحصل تصاویر اختصاصی فیلمبردار

باشگاه استقلال است که از پشت دروازه سپاهان گرفته شد.

تماشای این صحنه می تواند واقعیت های اتفاق مهم رخ داده در بازی برگشت استقلال مقابل سپاهان در لیگ برتر را روشن کند.

 

به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال،آنچه خواهید دید،ماحصل تصاویر اختصاصی فیلمبردار باشگاه استقلال است که از پشت دروازه سپاهان گرفته شد.

به نظر می رسد این تصویر بتواند قضاوت صحیحی از آنچه در بازی دوشنبه شب در ورزشگاه آزادی رخ داد را ارائه کند.

برای مشاهده فیلم اینجا را کلیک  کنید ....



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 13:13 نويسنده : Hamidreza ا

طبق اعلام مجله فوربس،باشگاه رئال مادرید با پیشی گرفتن از منچستریونایتد حالا در صدر جدول با ارزش ترین باشگاه های دنیا قرار دارد.

این مجله معتبر ارزش باشگاه مادریدی را 3.300 میلیون دلار برآورد کرده و ارزش باشگاه منچستریونایتد را 3.170 میلیون دلار اعلام کرده. طبق ارزیابی این مجله معتبر باشگاه بارسلونا هم با ارزشی معادل 2.600 میلیون دلار در رده سوم قرار دارد.

طبق اعلام فوربس،باشگاه رئال مادرید در فصل 2-2011 سرمایه گذاری 650 میلیون دلاری داشته و این سرمایه گذاری درآمدی در حدود 134 میلیون یورو برای این باشگاه به ارمغان آورده وهمین درآمدزایی رئال مادرید را در صدر پرارزش ترین باشگاه فوتبال دنیا قرار داده.

روزنامه آ.اس با بازتاب این گزارش به این نکته اشاره کرده که بخشی از رشد ارزش باشگاه مادریدی، به خاطر قهرمانی های اخیر این تیم نیز هست و حضور ستاره های صاحب نامی از جمله کریستیانو رونالدو، دیوید بکام، رونالدو و راول در این تیم در دهه گذشته نیز دراین میان نقش داشته اند. در سه سال اخیر رئال مادرید سرمایه گذاری هایش را 62% افزایش داده

از سوی دیگرمالکوم گلیزر،مالک منچستریونایتد هم سرمایه گذاری های زیادی را انجام داده. او در سال 2005 این باشگاه را با ارزش 1.470 میلیون دلار خریداری کرد و از آن زمان به بعد یونایتد رشد چشمگیری داشته. آنها اخیرا قرارداد اسپانسرشیپی به ارزش 559 میلیون دلار با کمپانی شوورولت بسته بودند.



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 13:2 نويسنده : Hamidreza ا

چلسی توانست با برد سه بر صفر در خانه فولام به رتبه سوم جدول و جایگاه کسب سهمیه مستقیم لیگ قهرمانان برگردد.

فولام بازی را بهتر آغاز کرده بود اما داوید لوییز با ضربه‌ای حیرت‌انگیز گل اول را در دقیقه 30 زد. او توپ را در میانه میدان گرفت و از فاصله 30 متری با شوتی فوق‌العاده توپ را به گوشه دروازه رساند.

گل دوم در دقیقه 43 از راه رسید. سانتر خوان ماتا را جان تری با ضربه سر در تیر دورتر به گل دوم تبدیل کرد.

فولام نیمه دوم را هم بهتر آغاز کرد اما باز هم جان تری برای چلسی گل‌زنی کرد. او در دقیقه 71 با ضربه سر روی یک کرنر دروازه مارک شوارتزر را گشود.



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 12:58 نويسنده : Hamidreza ا

رم با برد سه بر دو در خانه اینتر به فینال جام حذفی رسید. آنها در خانه خود هم دو بر یک پیروز شده بودند.

بازیکنان اینتر در دقیقه 22 گلی با کیفیت فوق‌العاده بالا زدند. جاناتان پس از یک و دو با ریکی آلوارس توپ را به تومازو روکی سپرد. او هم آن را با پشت پا به جاناتان داد تا این بازیکن که در آخرین لحظات جانشین استبان کامبیاسو مصدوم شده بود با ضربه‌ای عالی دروازه رم با بگشاید.

اینتر با این گل به فینال می رسید اما رم دست به حملات گسترده زد و سرانجام در دقیقه 56 گل مساوی را زد. پاس عمقی عالی اریک لاملا به ماتیا دسترو رسید و این بازیکن سابق اینتر دروازه سمیر هاندانوویچ را گشود.

دفاع اینتر در این فصل خوب نبوده و این واقعیت را درد قیقه 69 بار دیگر نشان داد. ژوان ژسوس نتوانست مانع حرکت فدریکو بالتزارتی شود و او پاس دانیله دروسی را به دسترو داد تا او گل دوم را بزند.

پنج دقیقه بعد بود که امیدهای اندک اینتر از بین رفت. این بار توروسیدیس با ضربه‌ای فوق‌العاده از گوشه محوطه جریمه گل زد.

ریکی در دقیقه 85 در غفلت بازیکنان رم با ضربه‌ای از راه دور دروازه مارتن استکلنبرگ را گشود اما اینتر سه گل دیگر نیاز داشت که رسیدن به آن غیرممکن بود.

اکنون رم در فینال با لاتزیو بازی خواهد کرد.



تاريخ : پنج شنبه 29 فروردين 1392 ا 12:48 نويسنده : Hamidreza ا

 

 
 

در حالی که یک هفته تا دیدار رفت مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ بین رئال و دورتموند باقی مانده، فروش آخرین بلیت های این دیدار به درگیری بین هواداران منجر شد.

تعدادی از هواداران دورتموند برای تهیه بلیت بازی تیم محبوب شان از دو روز قبل برای تهیه بلیت در صف بودند اما عدم رعایت نظم موجب شد تا تعدادی از آنها با هم درگیر شوند؛ شدن این درگیری ها به حدی بود که پلیس مجبور به مداخله شد. در واقع افرادی نظم صف ها را به هم زدند، قصد داشتند بلیت ها را در بازار سیاه به فروش برسانند.

در این درگیری ها یک نفر دستگیر شد.

یواخیم واتسکه، نایب رئیس باشگاه دورتموند، پذیرفت که این باشگاه در مورد فروش بلیت ها به این شکل اشتباه کرده است:" ما تعداد افرادی که برای بلیت ها صف خواهند کشید را دست کم گرفتیم. ما از این اتفاق درس گرفتیم و دیگر به این صورت بلیت فروشی نخواهیم کرد."

براساس قوانین یوفا، تمام تماشاگران باید در قسمت های دارای صندلی مستقر شوند و نمی توانند به صورت ایستاده بازی را دنبال کنند. به همین خاطر علی رغم ظرفیت 80 هزار نفری ورزشگاه وست فالن، تنها 66 هزار بلیت برای دیدار دورتموند- رئال فروخته شد. 



تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392 ا 13:30 نويسنده : Hamidreza ا

هت‌تریک ماریو گومز در شش دقیقه جشن بایرن را کامل کرد و آنها را به فینال جام حذفی رساند.

بایرن در دقیقه 17 گل اول را زد. پاس آرین روبن به ماریو مانجوکیچ رسید و او آن را به سقف دروازه کوبید. حرکت ژردان شاکیری و نگه داشتن توپ او، و سپس پاسش به روبن عالی بود.

شاکیری در دقیقه 35 باز هم به روبن پاس داد و این بار بال هلندی با ضربه‌ای چیپ دروازه دیه‌گو بنالیو را گشود.

دیه‌گو در آخرین لحظات نیمه اول با شوتی تماشایی از گوشه محوطه جریمه فرصتی برای واکنش مانوئل نویر نگذاشت و بازی را دو بر یک کرد.

اما شاکیری در دقیقه 50 دروازه هم‌وطنش را با شوتی تماشایی و روی پاس روبن باز کرد.

سپس نوبت به ماریو گومز رسید تا هت‌تریک کند. او مه در دقیقه 80 وارد زمین شد کار عجیبی کرد و در 5 دقیقه 3گل زد . ماریو ابتدا در دقیقه 81 با ضربه‌ای ساده گل زد، در دقیقه 83 روی پاس باستین شواین‌اشتایگر با ضربه‌ای خوب دروازه حریف را باز کرد و در دقیقه 86 هم با ضربه‌ای خونسردانه تحقیر ولفسبورگ را کامل کرد.این اتفاقی است که مشابه اش را به یاد نخواهید آورد .

بایرن در فینال با برنده اشتوتگارت و فرایبورگ بازی خواهد کرد.



تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392 ا 13:13 نويسنده : Hamidreza ا

 

جولیان دراکسلر راهش را به فهرست خرید بازیکنان رئال مادرید برای فصل آینده باز کرد. بر اساس منابع آلمانی، تعدادی از باشگاه‌های بزرگ اروپایی از جمله رئال مادرید در حال حاضر به جذب هافبک هجومی جوان شالکه تمایل نشان داده‌اند. رئال مادرید به شدت خواهان به خدمت گرفتن این بازیکن است.

عملکرد وی در ترکیب شالکه در رقابت‌های بوندس‌لیگا و لیگ قهرمانان اروپا مورد توجه غول‌های اسپانیا قرار گرفته که وی را در فهرست خرید خود قرار داده‌اند.

بازیکن شالکه توانایی‌های خود را در سال‌های اخیر نشان داده اما این فصل با عملکرد فوق‌العاده در لیگ قهرمانان خودش را به عنوان یکی از استعداد‌های در حال رشد اروپا به اثبات رسانده است. جولیان دراکسلر یکی از اعضای ثابت تیم یواخیم لو است. 

دراکسلر در کنار بازیکنانی چون اوزیل و گوتسه در چندین مسابقه برای تیم ملی آلمان به میدان رفته است.

شالکه نمی‌خواهد یکی از جواهرات تاجش را از دست بدهد، اما تمایل رو به رشد باشگاه‌های اروپایی می‌تواند نظر آنها را تغییر بدهد. این باشگاه در حال حاضر در رده چهارم بوندس‌لیگا قرار گرفته و در آستانه حضور در رقابت‌های سال آینده لیگ قهرمانان قرار دارد.



تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392 ا 13:10 نويسنده : Hamidreza ا

 

ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، احتمالا برای یک فصل دیگر هم در این باشگاه خواهد ماند اما دلیل ماندن او نه توافق با مدیران این باشگاه، که عدم توافق با مدیران چلسی است.

سرمربی پرتغالی کهشکانی ها تا سال 2016 با رئال قرارداد دارد اما از مدت ها قبل شایعه جدایی او از این باشگاه در پایان فصل منتشر شده بود. در این بین، خود او بارها اعلام کرد که دوست دارد به لیگ برتر انگلیس برگردد.

نشریه اسپانیایی ال پائیس ادعا کرد که مورینیو به تازگی مذاکراتی هم با رومن آبراموویچ داشته اما روند مذاکرات برای مربی پرتغالی رضایت بخش نبوده است. او دوست دارد در بازگشت به استمفوردبریج تمام اختیارات ورزشی باشگاه، از جمله نقل و انتقالات را در کنترل داشته باشد اما مالک روس با این درخواست موافقت نکرده است.

در واقع مورینیو نمی خواهد اتفاقی که در مقطع قبلی حضورش در چلسی رخ داد، بار دیگر تکرار شود. در آخرین فصل حضور آقای خاص در استمفوردبریج، آبراموویچ علی رغم مخالفت او بازیکنانی مانند بالاک و شوچنکو را جذب کرد که  آغاز مشکلات آنها و جدایی مورینیو انجامید. البته آنها پس از مدت کوتاهی با هم آشتی کردند اما به نظر می رسد هنوز شرایط برای همکاری آنها فراهم نیست.

"مو" نمی خواهد اشتباه گذشته را تکرار کند و قصد دارد با اختیاراتی مانند آنچه فرگوسن و ونگر در منچستریونایتد و آرسنال از آن برخوردارند، به چلسی برگردد؛ اختیاراتی که بعید است آبراموویچ با آنها موافقت کند.

همین مسئله موجب شده تا مورینیو در حال حاضر بیش از هر احتمال دیگری به ماندن در سانتیاگو برنابئو فکر کند. او به تازگی اعلام کرد که در پایان فصل در جوی دوستانه با فلورنتینو پرس در مورد آینده اش گفتگو خواهد کرد؛ مذاکراتی که با توجه به شرایط فعلی، احتمالا به ماندن او برای چهارمین فصل در رئال خواهد انجامید. 



تاريخ : چهار شنبه 28 فروردين 1392 ا 13:4 نويسنده : Hamidreza ا

در ادامه هفته سی و دوم لیگ برتر از ساعت 19 دو تیم استقلال و سپاهان در ورزشگاه آزادی

 

و در حضور بیش از 50 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که بازی با نتیجه یک بر یک به پایان

رسید.استقلال با این تساوی همچنان با یک امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و سپاهان نیز با 63 ا

متیاز در رده دوم قرار گرفت

 

گزارش تصویری دیدار تیمهای استقلال و سپاهان در هفته 32 لیگ برتر



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 14:16 نويسنده : Hamidreza ا

یوونتوس گام بلندی به سوی قهرمانی برداشت و در خانه لاتزیو با نتیجه دو بر صفر پیروز شد. آنها با توجه به تساوی دیشب ناپولی، فاصله با این تیم را به 11 امتیاز افزایش دادند.

یوونتوس توانست به خوبی شکست مقابل بایرن مونیخ را فراموش کند و تیمی را ببرد که در اندیشه حضور در اروپا است.

میرکو ووچینیچ در دقیقه 7 با تکل بد لوریک کانا سرنگون شد و آرتورو ویدال پنالتی حاصل را ورد دروازه فدریکو مارکتی کرد.

ویدال در دقیقه 28 گل دوم را هم زد. پاس ووچینیچ با برخورد به مدافعان حریف به ویدال رسید و او هم گل‌زنی کرد.

لاتزیو در نیمه دوم مصمم‌تر بازی کرد اما نتوانست به گلی برسد و در مقابل دیدگان طرفداران خودی شکست خورد. آنها هشت امتیاز با رتبه سوم جدول و آخرین پله راهیابی به لیگ قهرمانان فاصله دارند.



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 13:1 نويسنده : Hamidreza ا

سرالکس فرگوسن سرمربی منچستریونایتد هرگونه ابراز تمایل این تیم برای جذب فالکائو را رد کرده است. این درحالی است که این روزها رسانه های ورزشی اروپا  از احتمال انتقال فالکائو به اولدترافورد اخباری را منتشر کرده اند.

سرمربی منچستریونایتد در گفتگو با وب سایت رسمی این باشگاه در تکذیب این خبر گفت:«واقعا این طور فکر می کنید؟» او در ادامه درمورد احتمال جدایی رونی یا چیچاریتو از یونایتد برای جذب فالکائو گفت:« واقعا؟ راستش را بخواهید من از شنیدن این ایده ها تعجب کرده ام.»

این درحالی است که سران اتلتیکو برای فروش فالکائو تنها پیشنهاداتی را مورد بررسی قرار می دهند که حاضر به پرداخت مبلغ 60 میلیون یوروی ذکر شده دربند جدایی زودهنگام این مهاجم کلمبیایی باشند.



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:58 نويسنده : Hamidreza ا

 

خوسه رامون دلامورنا، مجری برنامه ال لارگروی شبکه کادنا سر روز یکشنبه در گزارشی به این نکته اشاره کرد که فلورنتینو پرس رئیس باشگاه مادریدی اخیرا هواپیمای اختصاصی اش را به ورونای ایتالیا فرستاده تا پدر یک بازیکن فرانسوی را برای انجام مذاکره با سران رئال، به مادرید بیاورد و این دیدار در هتلی در خارج از شهر مادرید انجام شده.

بنا به این گزارش، این بازیکن فرانسوی، بازیکنی است که رافائل واران ستاره جوان مادریدی ها به تیم کهکشانی توصیه کرده است.

در این برنامه نامی از این بازیکن فرانسوی برده نشد ولی گزارش های منتشره در رسانه های ایتالیایی حکایت از آن دارد که گزینه مد نظر سران مادریدی، پاول پوگبا بازیکن جوان یوونتوس است که از اوبه عنوان یکی از ستاره های آینده دار فوتبال فرانسه یادمی شود. پاول پوگبا متولد سال 1993 است و رابطه دوستانه و خوبی با رافائل واران دارد.

طبق گزارش روزنامه آ.اس او تابستان گذشته با قراردادی 3.5 میلیون یورویی از منچستریونایتد به یوونتوس منتقل شد. او در انگلیس به ندرت فرصت حضور درتیم یونایتد را پیدا می کرد ولی با پیوستن به یووه توانست استعدادهایش را به نمایش بگذارد و به تیم ملی فرانسه دعوت شد. او سابقه حضور در رده های پائین تر تیم ملی فرانسه را دارد.  حالا سران رئال مادرید برای تقویت خط میانی شان، به ویژه در صورتی که ژآبی آلونسوقراردادش را با این تیم تمدید نکند، به دنبال جذب این ستاره هستند. پوگبا فیزیک بدنی خوبی دارد و در رقابت های این فصل سری آ، 5 گل برای بینکونری به ثمر رسانده.



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:53 نويسنده : Hamidreza ا

 

این صحنه به ثمر رسیدن گل استقلالی‌ها در دقیقه ۹۴ است. همان صحنه‌ای که سپاهانی‌ها به آفساید بودن آن اعتقاد محکمی دارند.

البته گل تساوی استقلال با سر مدافع سپاهان به ثمر رسید نه با ضربه مهاجم استقلال. اما اگر بازیکن استقلال در این صحنه جلوتر از مدافعان حریف بوده، و اگر فشار او باعث گل به خودی ایران‌نژاد شده باشد آن وقت ماجرا متفاوت خواهد بود.

به نظر شما این گل باید مردود اعلام می‌شد؟


http://u.goal.com/272400/272438hp2.jpg



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:46 نويسنده : Hamidreza ا

 

با این سن و سال، آمادگی بدنی‌اش در هر بازی چشم‌ها را خیره می‌کند. این قیچی برگردان را کمتر بازیکن ۳۷ساله‌ای در دنیا می‌زند. حیف که این برگردان تور زردها را قیچی نکرد

http://u.goal.com/272400/272407hp2.jpg


تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:43 نويسنده : Hamidreza ا

 

 دو تیم مدعی و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر تا زمانی که 10 نفره نشوند به یکدیگر گل نمی زنند.
روز 10 فروردین که دو تیم در نیمه نهایی جام حذفی با هم بازی داشتند ابتدا این سپاهان بود که بعد از 10 نفره شدن موفق شد دروازه استقلال را باز کند و استقلال در نیمه دوم تنها چند ثانیه بعد از 10 نفره شدن موفق شد گل تساوی را درون دروازه حریف جای دهد.
دیروز هم این سناریو دوباره تکرار شد؛ سپاهان در نیمه نخست با اخراج فرشید طالبی 10 نفره شد و در این شرایط در نیمه دوم موفق شد با گل نویدکیا از میزبان پیش بیفتد، تمام تلاش استقلال برای جبران این گل بی ثمر ماند ولی وقتی ایمان موسوی در دقیقه 82 از زمین بازی اخراج شد تا دو تیم در تعداد نفرات مساوی شوند، این استقلال بود که موفق شد گل تساوی را درون دروازه سپاهان جای دهد. همه چیز شبیه بازی 16 روز قبل بود با این تفاوت که این بار گل تساوی استقلال را مدافع سپاهان به اشتباه درون دروازه تیم خودی جای داد.



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:38 نويسنده : Hamidreza ا

 

لیگ برتر باشگاه‌های ایران- جام خلیج‌فارس

دوره دوازدهم- هفته سی و دوم

دوشنبه ۲۶ فروردین‌ماه ۱۳۹۲- ساعت ۱۹:۰۰

ورزشگاه آزادی تهران

تماشاگر:۷۰ هزار نفر

داور: سعید مظفری‌زاده

کمک‌ها: رضا سخندان- بابک داوری

اخطار: فرشید طالبی (۱۲)، محمدرضا خلعتبری (۴۵) از سپاهان- امیرحسین صادقی (۴۵)، ایمان موسوی (۸۱) از استقلال 
اخراج: فرشید طالبی (۳۵) از سپاهان- ایمان موسوی (۸۷) از استقلال

 

استقلال تهران: مهدی رحمتی، امیرحسین صادقی، حنیف عمران‌زاده (۶۳- عباس محمدرضایی)، پژمان منتظری، علی حمودی، مجتبی جباری، جواد نکونام، خسرو حیدری، هاشم بیک‌زاده، ایمان موسوی، فرهاد مجیدی (۷۵- سیاوش اکبرپور)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

سپاهان اصفهان: شهاب گردان، فرشید طالبی، علی احمدی، میلان سوشاک (۲۳- محسن ایران‌نژاد)، احسان حاج‌صفی، حسن جعفری، امید ابراهیمی، محرم نویدکیا، امین جهان‌عالیان (۳۸- محمدحسین مرادمند)، جواهیر سوکای (۶۸- مهدی جعفرپور)، محمدرضا خلعتبری

سرمربی: زلاتکو کرانچار

 

شرح بازی:

حساس‌ترین بازی هفته سی و دوم لیگ که حکم فینال را دارد در شرایطی میان تیم‌های استقلال و سپاهان در استادیوم آزادی برگزار می‌شود که لغزش هر یک از دو تیم تا حدودی به‌منزله فاصله گرفتن از جام قهرمانی تلقی می‌شود. دو تیم استقلال وسپاهان که بد جوری در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا از حریفان عربستان زخم خورده‌اند در تلاش و تکاپو هستند تا با برتری در این میدان سخت ناکامی‌های آسیایی را به بوته فراموشی بسپارند.

نیمه اول

قلعه‌نویی و یارانش برای این‌که نبض و آهنگ شعارهای سکوهای ورزشگاه آزادی را در اختیار داشته باشند از‌‌ همان ابتدا فرهاد مجیدی را به بازی گرفتند. آبی‌ها از جناح چپ خود با فرارهای سریع ایمان موسوی توانستند حلقه محاصره را روی دروازه شهاب گردان تنگ وتنگ‌تر کنند اما طلایی‌پوشان با دفاع چندلایه و رفلکس‌های عالی شهاب گردان تقریبا توانستند از فشار حملات استقلالی‌ها بکاهند.

زرد پوشان که روی ضدحملات خود با فرارهای جواهیر سوکای و خلعتبری حساب ویژه‌ای باز کرده بودند خیلی نتوانستند خط دفاع و دروازه استقلالی‌ها را آزار دهند زیرا پسران آبی‌پوش پایتخت برای جلوگیری از بازیسازی زرد‌ها بیشتر تملک توپ و میدان را در اختیار داشتند اما اتفاق ناگوار این مسابقه وقتی رخ داد که فرهاد مجیدی با دست فرشید طالبی را شارژ کرد و مقدمات ضربه خطا و دریافت کارت زرد توسط داور را برای مدافع سختکوش سپاهان فراهم کرد که طالبی با بهت وحیرت فقط مظفری‌زاده را تماشا کرد.

آبی‌ها با حرکات نفوذی واورلپ حمودی و حیدری از دقیقه ۲۵حملات پردامنه خود را آغاز کردند تا فرهاد مجیدی و موسوی را صاحب موقعیت کنند که روی یکی از این حملات وقتی موسوی استارت زد با خطای طالبی سرنگون شد که داور مسابقه فرشید طالبی را با چشمانی اشک‌آلود از زمین مسابقه اخراج کرد. زلاتکو کرانچار برای ترمیم خط دفاعی خود ایران‌نژاد را به‌جای جهان‌عالیان وارد بازی کرد تا زرد‌ها به نوعی در نیمه اول با دو تعویض اجباری روبرو شوند. به هر حال نیمه اول با برتری استقلالی‌ها و صحنه‌های بحث‌برانگیز داوری بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید.

نیمه دوم

با شروع وقت دوم تماشاگران حاضر در ورزشگاه بخاطر ده نفره شدن آبی‌پوشان توقع برتری بی چون و چرای آبی‌پوشان روی دروازه سپاهان را داشتند اما این نکته کلیدی که تیم‌هایی که با یک بازیکن کمتر به بازی می‌پردازند در بیشتر اوقات انگیزه و دوندگی آنها مضاعف می‌شود به وضوح معلوم شد. زردها خیلی بابرنامه‌تر از نیمه اول ایستادگی کردند تا یورش‌های بی‌محابای شاگردان قلعه‌نویی را از همه طرف دفع کنند. کادر فنی آبی‌پوشان با وارد کردن فرزاد حاتمی مثلث حملات خود را روی دروازه سپاهانی‌ها بیشتر کردند اما دفاع مستحکم زردجامگان مانع از فروپاشی دروازه گردان می‌شد.

سپاهانی‌ها با یک ضدحمله انتحاری وقتی سوکای را در جناح چپ صاحب توپ کردند وی با پاسی عرضی در فضای باز مدافعان استقلال محرم نویدکیا را صاحب توپ کرد که شوت کاپیتان سپاهان در قعر دروازه رحمتی جا خوش کرد. بعد از گل قلعه‌نویی که می‌دید دوباره مقهور همتای کروات خود شده با وارد کردن سیاوش اکبرپور دامنه حملات خود را بیشتر کرد که در دقایق تلف شده با ارسال سانتری بلند با اشتباه محسن ایران‌نژاد که در شرایط سختی گرفتار شده بود توانستند گل تساوی را به ثمر برسانند!

 

شرح گل‌ها:

دقیقه ۶۵:ارسال سوکای از جناح چپ سبب شد تا محرم در فضای باز مدافعان استقلال با یک شوت دیدنی دروازه رحمتی را باز کند.

دقیقه ۹۰+۳: سانتر عباس محمدرضایی از جناح چپ با دفع اشتباه ایران‌نژاد وارد دروازه گردان شد.

 

دقایق کلیدی:

دقیقه ۲: سانتر تند وتیز پای چپ ایمان موسوی بر روی نقطه پنالتی سپاهان با ضربه سر احسان حاج‌صفی دفع شد.

دقیقه ۵: پرتاپ اوت بلند ایمان موسوی با ضربه سر خطرناک فرهاد مجیدی و رفلکس عالی گردان راهی کرنر شد.

دقیقه ۶: فرار و شوت محمدرضا خلعتبری که با شتاب فراوان توام شد به بیرون هدایت شد.

دقیقه ۱۹: کرنر مجتبی جباری با دفع گردان و شوت خطرناک حنیف عمران‌زاده آسمان ورزشگاه را شکافت.

دقیقه ۲۵: شوت پای چپ هاشم بیگ‌زاده در داخل محوطه جریمه سپاهان با بی‌دقتی هرچه تمام‌تر راهی اوت شد.

دقیقه ۳۳: پاس تودر جباری با فرار حمودی همراه شد که گردان با خروجی عالی توپ را مال خود کرد.

دقیقه ۳۷: شوت کاشته جواد نکونام زوزه‌کشان از کنار تیر عمودی دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۵۰: باز هم پرتاب بلند اوت دستی ایمان موسوی در داخل محوطه شش قدم سپاهان با ضربه سر حنیف عمران‌زاده به شکلی خطرنا ک از روی تیر افقی به هدر رفت.

دقیقه ۸۰: پاس رو به عقب خلعتبری با شوت محکم نویدکیا به بیرون رفت.

 

اتفاق ویژه

در دقیقه ۱۳فرهاد مجیدی با زرنگی فرشید طالبی را شارژ کرد که تصمیم بحث‌برانگیز داور مسابقه سبب شد یک کارت زرد و ضربه کاشته به سود آبی‌پوشان رقم بخورد و همین کارت زرد مقدمات خروج طالبی را از زمین فراهم کرد.

 



تاريخ : سه شنبه 27 فروردين 1392 ا 12:29 نويسنده : Hamidreza ا

 سيدمهدي رحمتي، اميرحسين صادقي، پژمان منتظري، هاشم بيگ زاده، حنيف عمران زاده، علي حمودي، خسرو حيدري، جواد نکونام، مجتبي جباري، ايمان موسوي و فرهاد مجيدي بازيکناني هستند که در بازي با سپاهان در ترکيب استقلال به ميدان خواهند رفت.



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 ا 18:32 نويسنده : Hamidreza ا

مجله اقتصادی فوربس در گزارشی ثروتمندترین باشگاه‌های حال حاضر فوتبال جهان از نظر ثروت مالی باشگاه و بازیکنان را اعلام کرد که در آن منچستر یونایتد در صدر قرار دارد.

در فهرست 20 باشگاهی که مجله فوربس از تیم‌های اروپایی منتشر کرد، منچسترسیتی با وجود مالکان متمول اماراتی خود در جایگاه 13 قرار دارد این در حالی است که نامی از پاری‌سن‌ژرمن که در دو سال اخیر با خرید چند ستاره نام آشنا کاملا متحول شده است وجود ندارد.

** در زیر 20 باشگاه ثروتمند را به ترتیب می‌آوریم:

1- منچستر یونایتد (2.24 میلیارد دلار )

2- رئال مادرید (1.87 میلیارد دلار)

3- بارسلونا (1.31 میلیارد دلار )

4- آرسنال (1.29 میلیارد دلار )

5- بایرن‌ مونیخ (1.26 میلیارد دلار )

6- میلان (989 میلیون دلار )

7- چلسی (761 میلیون دلار )

8- لیورپول (628 میلیون دلار )

9 – یوونتوس (619 میلیون دلار )

10- شالکه (587 میلیون دلار )

11- تاتنهام (564 میلیون دلار )

12- اینتر (490 میلیون دلار )

13- منچسترسیتی (442 میلیون دلار )

14- بوروسیا دورتموند (394 میلیون دلار )

15- لیون (385 میلیون دلار )

16- هامبورگ (355 میلیون دلار )

17- رم (354 میلیون دلار )

18- مارسی (349 میلیون دلار )

19- والنسیا (288 میلیون دلار )

20- ناپولی (283 میلیارد دلار )



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 ا 12:49 نويسنده : Hamidreza ا

 

به گزارش نشریه انگلیسی میرر، ژوزه مورینیو، سرمربی رئال مادرید، قصد دارد با رد پیشنهاد باشگاه چلسی، فصل آینده هم در سانتیاگو برنابئو بماند.

در چند ماه گذشته و بعد از اینکه رئال در رقابت های لالیگا نتایج خوبی کسب نکرد و مشخص شد که جام قهرمانی را به بارسلونا واگذار خواهد کرد، شایعات زیادی در مورد آینده مورینیو منتشر شد که یکی از آنها شایعه بازگشت او به استمفوردبریج بود؛ جایی که مورینیو بین سال های 2004 تا 2007 در آن مربیگری کرد و از محبوبیت بالایی بین هواداران چلسی برخوردار است. هواداران این باشگاه در هفته های اخیر بارها در بازی های تیم شان نام مورینیو را فریاد زدند و خواستار بازگشت او به تیم شان شدند اما به نظر می رسد آنها باید همچنان صبر کنند.

رسیدن رئال به نیمه نهایی چمپیونزلیگ و دورنمای کسب دو جام (لیگ قهرمانان و کوپا دل ری)، بار دیگر مدیران رئال را به فکر نگه داشتن او انداخته است. البته آقای خاص تا سال 2016 با رئال قرار دارد اما به تازگی اعلام کرد که در مورد آینده اش در پایان فصل با فلورنتینو پرس، رئیس باشگاه رئال، گفتگو خواهد کرد. مورینیو هیچ وقت علاقه اش به رقابت های لیگ برتر انگلیس پنهان نکرد و بارها اعلام کرد که بعد از جدایی از رئال، به لیگ برتر بازخواهد گشت اما آن طور که نشریه میرر ادعا کرده، شاید زمان بازگشت او تابستان آینده نباشد. پیش از این گفته شده بود که مورینیو در ژانویه توافق نامه ای با مدیران رئال امضا کرده که براساس آن، تحت هر شرایط، این مربی در پایان فصل با رئال قطع همکاری کند اما آنچه از شواهد برمی آید، نشان می دهد که دوران حضور این مربی در سانتیاگو برنابئو طولانی تر خواهد شد.

از سوی دیگر، نشریه تلگراف اعلام کرد که تصمیم مورینیو مدیران چلسی را شگفت زده نکرد و آنها از قبل خود را برای جواب منفی مربی پرتغالی آماده کرده بودند. به همین دلیل، اکنون روی گزینه بعدی شان که مانوئل پیگرینی، سرمربی فعلی مالاگاست، تمرکز کرده اند.  

رومن آبراموویچ، مالک باشگاه چلسی، پیگیرینی را بهترین گزینه برای هدایت تیمش در فصل آینده می داند. این مربی شیلیایی که سابقه هدایت رئال مادرید را نیز دارد، در رقابت های این فصل چمپیونزلیگ نتایج بسیار خوبی با مالاگا گرفت و فاصله زیادی تا رسیدن به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها نیز نداشت.

چلسی در دو فصل اخیر، سه مربی عوض کرده و در یک سال و نیم اخیر با مربیانی کار کرده که به عنوان مربی موقت روی نیمکت این تیم نشسته اند. البته گفته می شود که آبراموویچ علاقه ای به قطع همکاری با رافا بنیتس ندارد اما نارضایتی هواداران چلسی از این مربی و شعارهایی که در همه دیدارهای تیم شان علیه این مربی اسپانیایی سر می دهند، مالک متمول آبی ها را نیز متقاعد کرده که در تابستان به دنبال به خدمت گرفتن یک مربی جدید باشد.



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 ا 12:35 نويسنده : Hamidreza ا

 

رئال مادرید با بهره‌گیری از فرصت‌هایش توانست اتلتیک بیلبائو را در سن‌مامس سه بر صفر شکست دهد.

اما نتیجه گویای آن‌چه در میدان گذشت نبود و مردان مارسلو بیلسا در دقایق بسیاری رئال را زیر فشار گذاشتند.

کریستیانو رونالدو که در این مسابقه گل شماره 50 خود در این فصل را زد تنها دو دقیقه نیاز داشت تا هنرنمایی کند. او در همان ابتدای بازی با ضربه ایستگاهی تماشایی خود توپ را به گوشه بالای دروازه گورکا ایرایسوس زد.

بیلبائو عملکرد بسیار خوبی در ادامه بازی داشت و بارها خط دفاعی رئال را به دردسر انداخت. با این حال دیه‌گو لوپس با واکنش‌های خوبش نگذاشت بیلبائو به گل برسد و البته بازیکنان باسکی هم در زدن ضربات آخر بی‌دقت بودند.

در اواخر نیمه اول روی پاس سرخیو راموس، آنخل دی‌ماریا فرصتی عالی یافت اما ضربه‌اش پس از برخورد به تکل مدافع حریف به تیر افقی دروازه خورد. سپس ضربه عالی آندر اررا را لوپس با واکنشی عالی به کرنر زد.

اما رئال در اواسط نیمه دوم کار را تمام کرد. ضربه ایستگاهی ژابی آلونسو در دقیقه 68 با ضربه سر عالی رونالدو به گل تبدیل شد.

هشت دقیقه بعد بود که گونسالو ایگواین تازه‌وارد با پاس رونالدو از تله آفساید گریخت و با ضربه‌ای دقیق از زاویه‌ای نسبتا بسته گل سوم را زد.

در انتها ضربه خوسه کایخون که فرصتی عالی داشت با فاصله اندکی از کنار دروازه به بیرون رفت.



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 ا 12:31 نويسنده : Hamidreza ا

 

 

منچسترسیتی توانست چلسی را دو بر یک شکست دهد و به فینال جام حذفی برسد. این دومین حضور آنها در فینال در سه سال گذشته است.

 

چلسی توانسته بود هفت بار پیاپی در دیدارهای جام حذفی در ویمبلی پیروز شود که چهار تای آن در شش فصل گذشته بود.

 

تیم روبرتو مانچینی با پایان این رکورد در فینال با ویگان اتلتیک بازی خواهد کرد.

 

سیتی بازی را بسیار خوب آغاز کرد ولی چلسی در یک صحنه می‌توانست به گل برسد. کاستل پانتیلیمون که در تمامی بازی‌های جام حذفی در دروازه منچسترسیتی بوده اشتباه کرد ولی شوت ادن آزار را ونسان کمپانی از روی خط برگرداند.

 

سپس سیتی در دقیقه 35 به گل رسید. یایا توره با قدرت بدنی به پیش تاخت و توپ را در مسیر کارلوس تبس قرار داد و او هم آن را به سمیر نصری سپرد. ضربه اول او به سسار آسپیلیکوئتا برخورد کرد ولی به خودش برگشت و او هم آن را به گل تبدیل کرد.

 

سیتی در دقیقه 47 به گل دوم هم رسید. گرث بری فضای کافی را در اختیار داشت تا توپ را به محوطه جریمه ارسال کند و سرخیو آگوئرو با ضربه سری دقیق توپ را به تور دروازه حریف رساند.

 

با حضور فرناندو تورس، چلسی جان تازه‌ای در حمله گرفت و در دقیقه 66 به گل رسید. دمبا با با حرکتی آکروباتیک و بسیار زیبا، شبیه به گلی که به منچستریونایتد زد این بار دروازه سیتی را گشود.

 

چلسی حمله کرد و در پایان بازی دو اتفاق افتاد که داور آنها را خطا نگرفت. ابتدا آگوئرو تکل دوپای بدی روی پای داوید لوییز زد اما شانس آورد که داور ماجرا را ندید و او را اخراج نکرد. سپس کمپانی تورس را در موقعیت خوب گل به زمین زد اما داور آن را خطا ندانست.

 

در نهایت این منچسترسیتی بود که به فینال راه یافت.



تاريخ : دو شنبه 26 فروردين 1392 ا 12:24 نويسنده : Hamidreza ا

کمپانی ورزشی آدیداس، همان کمپانی ای است که آرمش روی پیراهن های رئال مادرید دیده می شود و در حقیقت مسئولیت تهیه البسه تیم اصلی رئال مادرید را برعهده دارد و حالا آنها با یکی دیگر ازمهره های تیم مادریدی قرارداد همکاری بسته اند: مارسلو...
این ستاره برزیلی تا پیش از این و در طول کارنامه ورزشی اش با کمپانی نایک همکاری می کرد ولی مسئولان آدیداس از فرصت به وجود آمده بعد از اتمام قرارداد مارسلوبا نایک بهره بردند و با او قراردادی را به امضا رساندند تا یکی از قوی ترین مدافعان برزیلی و دنیا را در اختیار بگیرند.
بدین ترتیب آدیداس، ضربه دیگری به کمپانی نایک که اسپانسرشیپ تیم ملی برزیل را برعهده دارد یک ضربه دیگر زد و حالا نایک یکی از بهترین بازیکنان دنیا را در آستانه برگزاری رقابت های جام کنفدراسیون ها که تابستان در برزیل برگزار می شود را از دست داد.
این درحالی است که مارسلو در طول فصول اخیر در تیم باشگاهی اش همواره لباس های آدیداس را برتن می کرده



تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 ا 20:6 نويسنده : Hamidreza ا

 

در هفته ای که رکورد میانگین حضور تماشاگر در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا شکسته شد؛ دیدار استقلال و الهلال عنوان پرتماشاگرترین بازی سال 2013 این رقابت ها را به خود اختصاص داد.

 سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد که هفته چهارم دوره فعلی لیگ قهرمانان آسیا با میانگین 18 هزار و 141 تماشاگر در هر مسابقه، پرتماشاگرترین هفته در تاریخ برگزاری لیگ قهرمانان آسیا بود. در همین حال دیدار تیم های استقلال و الهلال در ورزشگاه آزادی با حضور 80 هزار و 300 نفر، پرتماشاگرترین دیدار سال 2013 لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفت. همچنین دیدار تراکتورسازی و الشباب سعودی با 51 هزار و 330 نفر در تبریز و دیدار بیجینگ گوان چین و بنیادکار ازبکستان با 37 هزار و 811 نفر در پکن؛ در ردیف دوم و سوم پرتماشاگرترین مسابقات هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفتند. جالب اینکه در هر سه مسابقه پرتماشاگر، تیم های میزبان در برابر مهمانان خود متحمل شکست شدند.

تیم پرطرفدار تراکتورسازی تبریز برای اولین بار است که در لیگ قهرمانان آسیا حضور یافته و حضور بالای 50 هزار نفره هواداران آذربایجانی، یکی از دلایل افزایش میانگین تماشاگران در دوره فعلی لیگ قهرمانان آسیا و شکسته شدن رکورد قبلی این مسابقات است که با میانگین 17 هزار و 301 تماشاگر مربوط به هفته دوم در سال 2012 بود.



تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 ا 9:58 نويسنده : Hamidreza ا

 

Spain: Real Madrid, Mesut Oezil
AFP


مارسلو بیلسا سرمربی اتلتیک بیلبائو مجبور است در آستانه این بازی حساس از هفته 31 رقابت های لالیگا برابر رئال مادرید چند تغییر در ترکیب اصلی تیمش انجام بدهد

آندونی ایرائولا در جریان شکست اخیر برابر سویا از ناحیه همسترینگ مصدوم و به این بازی نمی رسد در حالی که کارلوس گورپیگو،آیمریک لاپورته،اوسکار د مارکوس و آرتیس آدروئیس همگی به دلیل محرومیت نمی توانند بیلبائو را در این بازی همراهی کنند

با تمام این اوصاف ایبای مهاجم در کنار مارکل سوسائتا هر دو برای این بازی در دسترس هستند پس از آنکه محرومیت یک جلسه ای خود را سپری کردند.

در سوی دیگر مثلت مایکل اسین،کاکا و گونسالو ایگواین همگی با مصدومیت جزئی روبرو شده اند و به نظر نمی رسد بتوانند در سفر به ورزشگاه سن مامس رئال را همراهی کنند.

با تمام این اوصاف انتظار می رود با توجه به دیدار اخیر برابر گالاتاسارای از مرحله برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و خستگی احتمالی بازیکنانش چندین تغییر در ترکیب اصلی برای بازی یکشنبه شب انجام دهد.

  آیا می دانستید؟
  • اتلتیک بیلبائو از هشت بازی اخیرش در لالیگا پنج بار متحمل شکست شده.
  • آنها همچنین در شش مصاف اخیرشان برابر رئال مادرید تن به شکست داده اند.
  • آخرین برد خانگی اتلتیک بیلبائو برابر رئال مادرید به پیروزی 0-1 ژانویه 2010 بازمی گردد.
  • رئال مادرید از 11 بازی اخیرش در مجموع رقابت ها 9 پیروزی کسب کرده.
  • سفیدپوشان مادرید از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به ترتیب در تاریخ 24 و 30 آپریل به مصاف بوروسیا دورتموند خواهد رفت.
  • ژوزه مورینیو ( تصویر سمت راست ) با پیروزی 1-5 برابر لوانته صد و بیست و یکمین پیروزی خودش به عنوان سرمربی رئال مادرید را کسب کرد.از این حیث تنها ویسنته دل بوسکه با 137 و میگل مونوس با 357 برد نسبت به او در سانتیاگو برنابئو آمار بهتری دارند.


تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 ا 9:48 نويسنده : Hamidreza ا

 

دیگو آرماندو مارادونا که در گذشته دوستی بسیار نزدیکی با هوگو چاوز رئیس جمهور فقید و سابق ونزوئلا داشت در سفری که به این کشور داشت به حمایت از جانشین او پرداخت.

مارادونا در محل تجمع طرفداران جانشین چاوز با پیراهن شماره 10 که نام خودش بر روی آن نقش بسته بود به ابراز شادی پرداخت و از جانشین چاوز برای کسب پست ریاست جمهوری ونزوئلا حمایت کرد.

حضور مارادونا با استقبال گسترده طرفداران جانشین چاوز همراه بود.



تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 ا 9:33 نويسنده : Hamidreza ا

 

EPL  - Chelsea vs Manchester City, Frank Lampard and Ashley Cole 
  ترکیب احتمالی

CHELSEA

Cech
Azpilicueta, Ivanovic, David Luiz, Bertrand
Ramires, Mikel
Hazard, Oscar, Mata,
Torres
MANCHESTER CITY

Hart
Zabaleta, Kompany, Nastasic, Clichy
Yaya Toure, Barry
Milner, Tevez, Nasri
Aguero

پس از آنکه آبی پوشان لندن موفق شدند با پیروزی برابر روبین کازان روسیه در مجموع دو بازی رفت  و برگشت راهی نیمه نهایی لیگ اروپا شوند حالا در بازگشت به انگلیس رافا بنیتس سرمربی موقت چلسی احتمالا نسبت به شکست اخیر تیمش در روسیه برابر روبین کازان تغییراتی در ترکیب اصلی تیمش برای این بازی حساس انجام خواهد داد.به این صورت که خوان ماتا،ادین ازارد و برانیسلاو ایوانوویچ همگی از ابتدا برای چلسی به میدان خواهند رفت.

این مربی اسپانیایی همچنین می تواند بار دیگر از دمبا با استفاده کند پس از آنکه این مهاجم سنگالی در جریان پیروزی اخیر برابر ساندرلند در استمفوردبریج با مصدومیت جزئی روبرو شد در حالی که رایان برترند امیدوار است بر سرماخوردگی اش غلبه کند ،ویروسی که باعث شد تا او نتواند به همراه چلسی به روسیه سفر کند.

اشلی کول و گری کاهیل هر دو پس از پشت سر گذاشتن مصدومیت شان در آستانه بازگشت به میادین هستند اما شاید این بازی برای بازگشت آنها به مستطیل سبز کمی زود باشد.اوریول رومئو هافبک نیز تا پایان فصل در دسترس نیست.

در سوی دیگر روبرتو مانچینی سرمربی ایتالیایی تبار سیتی امیدوار است بتواند در این بازی حساس داوید سیلوا هافبک کلیدی اش را در اختیار داشته باشد پس از آنکه این هافبک تهاجمی اسپانیایی در جریان پیروزی 1-2 برابر منچستر یونایتد کمی احساس درد می کرد.

میکا ریچاردز مدافع به سپری کردن مصدومیتش در کمال سلامت به تمرینات بازگشته اما این بازی برای بازگشت او به ترکیب اصلی کمی زود به نظر می رسد در حالی که جک رودول و مایکون هر دو احتمالا این بازی را از دست خواهند داد.

  آیا می دانستید؟
  • چلسی از شش فینال اف ای کاپ اخیر در چهار فینال آن حضور داشته ( که همه را با پیروزی به پایان رسانده ).آنها مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت ها هستند..
  • آبی های لندن سابقه هفت قهرمانی در  این جام را داشته و از این حیث تنها منچستر یونایتد ( 11 بار ) ،آرسنال ( 10 ) و تاتنهام ( 8 بار ) برتر هستند.
  • رافا بنیتس یک بار به همراه لیورپول در سال 2006 با شکست وستهام در فینال اخیرش در ورزشگاه میلینیوم از سری رقابت های اف ای کاپ به قهرمانی رسیده.
  • منچستر سیتی در بازی های داخلی این فصل تنها در یک بازی که گل نخست را به ثمر رسانده در نهایت بازی را به حریفش واگذار کرده ( برابر استون ویلا از سری رقابت های  لیگ کاپ ).آنها از بازی هایی که این فصل گل نخست بازی را زده اند دو تساوی و 18 پیروزی در لیگ کسب کرده اند.
  • کارلوس توس ( تصویر سمت راست ) در این فصل رقابت های اف ای کاپ پنج بار گلزنی کرده و پس از دنی هیلتون با 8 گل زده دومین بهترین گلزن این رقابت ها محسوب می شود.
  • سیتی از هفت بازی اخیرش در مجموع رقابت ها شش پیروزی کسب کرده.
  • این دو تیم این فصل یک بار در جام اتحادیه به مصاف هم رفتند که با پیروزی 2-3 سیتی در ویلاپارک همراه بود.پسران مانچینی همچنین در این فصل لیگ برتر جزیره دو بار برابر چلسی قرار گرفتند که در ورزشگاه اتحاد با حساب 0-2 به پیروزی رسیدند اما دیدار دوم با تساوی بدون گل در استمفوردبریج به پایان رسید.

 



تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392 ا 9:28 نويسنده : Hamidreza ا

 

Bacary Sagna:Arsenal,Jerome Thomas:West Bromwich 

 

 آرسنال با پیروزی 3-1 مقابل نوریچ، توانست به رتبه سوم جدول لیگ برتر صعود کنند. 

 

به گزارش سایت هواداران آرسنال در ایران، بازی آرام آغاز شد و رفته رفته آرسنال توپ و میدان را در دست گرفت اما از این مالکیت توپ که در دقایق میانی نیمه به میزان 75% به 25% به سودشان بود استفاده نکردند و نمی توانستند موقعیت ایجاد کنند.

 

در دقیقه 23 سانتر سانیا با ضربه ژیرو به روی تیر افقی دروازه نوریچ فرود آمد و راه به جایی نبرد. 

 

چند دقیقه بعد پاس در عمق کاسورلا، ژروینیو را صاحب موقعیت کرد اما ضربه ژروینیو بعد از گذشتن از دروازبان از زاویه بسته رو به روی دروازه به مدافعین رسید و برگشت داده شد.

 

در دقایق بعدی هم دو تیم موقعیت خطرناکی ایجاد نکردند تا نیمه بدون گل به پایان رسد.

 

در دقیقه 54 روی چند رد و بدل توپ آرسنال میرفت با ضربه ویلشر به گل برسد اما در بین راه توپ به مدافع نوریچ برخورد کرد. 

 

2دقیقه بعد روی یک کاشته سانتر ارسالی اسنودگراس توسط ضربه سر ترنر مدافع نوریچ به گل اول بازی بدل گشت. 

 

بعد از این گل ونگر سریع دست به تغییر زد و پودولسکی و ولکات را به ترتیب به جای ژروینیو و ویلشر وارد میدان کرد. 

 

در دقیقه 72 شوت مارتین را فابیانسکی گرفت.

 

 آرسنال حملات خود را بیشتر کرد و سانتر و استوپ سینه ژیرو برای پودولسکی و ضربه محکم والی هافبک آلمانی که به تیر افقی دروازه اصابت کرد. 

 

 ونگر چمبرلین را به جای سانیا وارد میدان کرد تا آرسنال هجومی تر شود. 

 

3دقیقه بعد کشیدن لباس ژیرو در داخل محوطه و اعلام ضربه پنالتی که آرتتا آن را وارد دروازه کرد. 

 

در دقیقه 90 بعد یک دو چمبرلین در محوطه با پودولسکی و پاس در عرض زیبای الکس در دهانه دروازه که توپ با ضربه سباستین باسونگ، مدافع حریف به گل تبدیل شد. 

 

1دقیقه بعد شوت هاسون را فابیانسکی به کرنر فرستاد. 

 

در دقیقه 91 شوت محکم ژیرو را بان به کرنر فرستاد. 

 

1دقیقه بعد آرسنال به گل سوم هم رسید. پاس ولکات به پشت محوطه برای پودولسکی و استوپ و چرخش زیبای لوکاس و شوت او به گوشه دروازه نتیجه بازی را 3-1 کرد. 

 

در نهایت بازی با همین نتیجه خاتمه یافت تا آرسنال موقتا به رده 3ام جدول برسد.

 

 



تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392 ا 22:40 نويسنده : Hamidreza ا

 

Germany: Bayern Munich - 1. FC Nurnberg, Rafinha  

 

 بایرن در روزی که با بازیکنان ذخیره اش مقابل نورنبرگ قرار گرفت، توانست با نتیجه پرگل 4-0 به پیروزی برسد.

 

با توجه به قطعی شدن قهرمانی بایرن در رقابت های این فصل بوندس لیگا و در پیش بودن دیدار حساس مقابل بارسا، هاینکس در ین دیدار تغییرات زیادی در ترکیب تیمش ایجاد کرد و از ترکیب اصلی تیم، تنها فن بویتن و ریبری از ابتدا به میدان رفتند.

 

بایرن بازی را هجومی آغاز کرد و در همان دقایق اولیه بازی موقعیت های خوبی را توسط شکیری، ریبری و بواتنگ از دست داد. سرانجام در دقیقه 5، باواریایی ها توسط بواتنگ به گل رسیدند. ضربه کرنر بایرن و دفع ناقص مدافعان حریف، به بواتنگ رسید واو هم با ضربه والی، دروازه حریف را باز کرد.

 

حملات بایرن بعد از این گل هم ادامه پیدا کرد و در دقیقه 17، ماریو گومز گل دوم را به ثمر رساند. این بار بواتنگ در نقش گلساز ظاهر شد و با یک پاس دقیق، گومز را در موقعیت گلزنی قرار داد. این ملی پوش آلمانی هم به راحتی دروازه حریف را باز کرد.

 

این گل هم از شدت حملات بایرن کم نکرد و رافینیا در دقیقه 24، برتری بایرن را باز هم افزایش داد. پاس پیزارو در دهانه دروازه به رافینا رسید و او گل سوم را به نام خود ثبت کرد.

 

در ادامه نورنبرگ تلاش کرد تا مانع از خوردن گل های بیشتر شود و در نهایت نیمه اول با همین نتیجه به پایان رسید.

 

در ابتدا نیمه دوم تیم میهمان صاحب یک ضربه پنالتی شد اما استارک، دروازه بان امروز بایرن، توانست ضربه سیمونز را دفع کند تا دروازه بان باواریایی ها بسته بماند.

 

در دقیقه 54 شکیری حساب کار را 4-0 کرد.  ضربه کرنر ریبری به هافبک سوئیسی رسید و او با شوت پای چپ، دروازه شافر را باز کرد.

در ادامه توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا بایرن در روزی که خیلی از ستاره هایش را در اختیار نداشت، به یک پیروزی پرگل دست پیدا کند. 

 


تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392 ا 22:35 نويسنده : Hamidreza ا

 

دپارتمان داوری برای دیدار حساس دو تیم استقلال و سپاهان در هفته سی و دوم لیگ برتر سعید مظفری‌زاده را انتخاب کرده است. رضا سخندان و بابک داوری کمک‌های او در این بازی هستند و جواد شرفی داور چهارم است.

دیدار دو تیم استقلال و سپاهان روز دوشنبه 26 فروردین در ساعت 19 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود که نتیجه این دیدار تا حد زیادی سرنوشت قهرمان لیگ برتر را مشخص می‌کند.



تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392 ا 12:45 نويسنده : Hamidreza ا

 

علیرضا هنرپروران،هوادار 43 ساله استقلال در دقیقه 85 بازی سه شنبه شب آبی ها در برابر الهلال،دچار عارضه قلبی شد و  دار فانی را وداع گفت.

یزدی،یکی از دوستان هوادار فقید استقلال در این باره عنوان کرد:ساعاتی قبل از بازی بود که علیرضا به نزد من آمد و پرسید بلیط دارم یا نه.وقتی متوجه شد که بلیط ندارم گفت زودتر می روم تا به بازی برسم.خیلی هم شاد و خندان بود و مثل همیشه با پرسپولیسی های همکار کری می خواند.

وی افزود:دوستانی که با علیرضا بودند می گفتند او در دقایق پایانی بازی دچار درد از ناحیه قفسه سینه شد ولی به اطرافیانش می گوید که حالش خوب است و مشکلی ندارد.با همین روال به منزل می رود اما در خانه اجل امانش نمی دهد و اینچنین دار فانی را وداع گفت.

یزدی تاکید کرد:همه ما از این اتفاق شوکه شده ایم.علیرضا هیچ مشکل جسمی نداشت و خیلی هم سرحال بود.بروز این اتفاق همه ما را در بهت و حیرت فرو برد.



تاريخ : شنبه 24 فروردين 1392 ا 12:39 نويسنده : Hamidreza ا

 

 
 

سید ایمان موسوی پس از برتری دو بر صفر تیمش مقابل گهر گفت: بازی خوبی بود و ما سخت تلاش کردیم تا در این دیدار به برتری برسیم.

وی ادامه داد: دو گل زدیم و چند موقعیت نیز استفاده نکردیم.

موسوی در مورد عدم حضور تماشاگران استقلال در این بازی گفت: امیدوارم در بازی‌های بعدی هواداران در کنار ما باشند چون بازی در حضور آنها رنگ و بوی دیگری دارد.

وی در مورد تشویق فرهاد مجیدی از سوی تماشاگران گفت: فرهاد بازیکن بزرگ و خوبی است. وقتی در نفت بودم زیر لباسم پیراهن فرهاد را می‌پوشیدم و الان هم می‌پوشم و افتخار می‌کنم در کنار او بازی می‌کنم.



تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 ا 22:13 نويسنده : Hamidreza ا

املیانو بوتراگنیو، مدیر روابط سازمانی باشگاه رئال مادرید، اعلام کرد که این تیم تمام تلاشش را خواهد کرد تا با عبور از بوروسیا دورتموند، به فینال رقابت های این فصل چمپیونزلیگ راه پیدا کند.
دو تیم در مرحله گروهی هم با هم روبرو شدند که رئالی ها در هیچ یک از آنها موفق به پیروزی نشدند. دیدار رفت دو تیم در وست فالن با پیروزی 2-1 دورتموند به پایان رسید و دیدار برگشت در سانتیاگو برنابئو هم 1-1 شد. به همین دلیل بوتراگنیو می داند که تیمش چه کار دشواری برای رسیدن به دیدار فینال لیگ قهرمانان در پیش دارد.
او پس از قرعه کشی امروز به خبرنگاران گفت:" بازی کردن در نیمه نهایی چنین رقابت های بزرگی یک افتخار برای ماست. ما این فصل دو بار با دورتموند روبرو شدیم و نتوانستیم آنها را شکست بدهیم. به همین دلیل می دانیم که حذف کردن آنها آسان نیست. اما ما در انتظار فینال ومبلی هستیم؛ این رویای ماست."
دیدار رفت دو تیم در خانه دورتموند برگزار خواهد شد و دیدار برگشت، یک هفته بعد در برنابئو خواهد بود.



تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 ا 22:7 نويسنده : Hamidreza ا

 

قرعه کشی مرحله نیمه نهایی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا ظهر امروز برگزار شد و مشخص شد که در این مرحله باید بارسلونا با بایرن مونیخ مصاف دهد و رئال مادرید دیگر غول اسپانیایی با گربه سیاه این فصل خود یعنی بوروسیا دورتموند بازی کند.
 
بایرن مونیخ - بارسلونا 
به عقیده بسیاری بارسلونا دیگر آن قدرت مطلق سال های گذشته نیست و حالا تیم های مختلف راه غلبه بر آبی و اناری پوشان و ارائه یک مصاف برابر با آنها را می دانند. بارسا در 4 بازی اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک برد 4 - صفر برابر میلان داشته و در نقطه مقابل ضمن دو تساوی رفت و برگشت با پاری سن ژرمن یک بازی را هم 2 - صفر به میلان باخته است. بارسا در همین 4 بازی 5 گل دریافت کرده و این نشان از خط دفاع متزلزل شاگردان ویلانووا دارد ، خط دفاعی که برای بازی با بایرن هم پویول را در اختیار نخواهد داشت و لی به هر حال بارسا همیشه بارسا است و تیمی که ژاوی ، اینی یستا ، ویا ، بوسکتس ، آلبا ، پیکه و .... و در راس همه این نفرات لیونل مسی را در جمع بازیکنان خود دارد ، در هرحالتی می تواند یک قدرت تمام عیار و تیمی مدعی باشد. 

 
در آن سوی میدان بایرن مونیخ در فاصله 6 هفته تا پایان بوندس لیگا توانست با اختلافی فاحش نسبت به دیگر تیم ها قهرمانی خود را مسجل کند و در مرحله قبل هم قهرمان فصل گذشته سری آ و صدرنشین فصل جاری این رقابتها یعنی یوونتوس را با قدرت هرچه تمامتر از پیش رو بردارد و برای همه مدعیان شاخ و شانه بکشد. البته بایرن هم در بازی برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی برابر آرسنال در خانه بسیار متزلزل ظاهر شد و در آلیانس آره نا باخت 2 - صفر را پذیرفت ولی خیلی ها آن بازی را به حساب برد 3 - 1 بایرن در ورزشگاه امیریتس لندن و بی تفاوتی شاگردان هاینکس نسبت به نتیجه بازی می گذارند. به هرحال بسیاری از کارشناسان تیم امسال بایرن را با نفراتی چون نویر، لام ، دانته ، آلابا ، شواین اشتایگر، ریبری ، روبن و مانزوکیچ و هماهنگی موجود تیمی ، یک مدعی جدی قهرمانی می دانند. 
آخرین رویارویی دو تیم در لیگ قهرمانان اروپا به یک چهارم نهایی فصل 09-2008 برمی گردد که بارسلونا در نیوکمپ با دو گل لیونل مسی و گلهای ساموئل اتوئو و تیری آنری موفق شد بایرن را 4 - صفر شکست دهد و بازی برگشت دو تیم با گل های فرانک ریبری برای بایرن و سیدو کیتا برای بارسا به تساوی 1 - 1 رسید تا در مجموع دو بازی بارسا راهی نیمه نهایی شده و در نهایت هم قهرمان شود.
 
بوروسیا دورتموند - رئال مادرید 
رئال مادرید لیگ قهرمانان این دوره را با شعار رسیدن به دهمین قهرمانی آغاز کرده است ولی عملکرد این تیم با وجود رسیدن به این مرحله تداعی کننده یک روند قهرمانی نبوده است. آنها جدا از صعود به عنوان تیم دوم از مرحله گروهی در مرحله یک هشتم در یک بازی پرحرف و حدیث از بابت داوری برابر منچستریونایتد به پیروزی رسیدند و در مرحله قبل هم با یک برد و یک باخت مقابل تیم نه چندان قدرتمند گالاتاسرای به نیمه نهایی رسیدند. در جمع رئالی ها، کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین گلزن این فصل لیگ قهرمانان امید اول خوزه مورینیو است و در کنار او بازیکنانی چون واران، راموس ، آلونسو ، خدیرا ، اوزیل ، مودریچ و .... جزو نفرات شاخص رئال برای بازی های باقی مانده محسوب می شوند. 

 
و اما بوروسیا دورتموند که در مرحله گروهی بالاتر از رئال به مراحل حذفی رسیده بعد از صعود رویایی برابر مالاگا در ثانیه های پایانی بازی تمام امیدهای این فصل خود را در همین رقابتها جستجو می کند. قهرمان فصل گذشته بوندس لیگا در راه دفاع از عنوان قهرمانی خود بدجوری قافیه را چه در لیگ داخلی و چه در جام حذفی این کشور به بایرن مونیخ واگذار کرده و حالا می خواهد بعد از سال 1997 که به عنوان قهرمانی دست یافت برای دومین بار در اروپا خودنمایی کند. دورتموندی ها با هدایت یورگن کلوپ بیشتر به کار تیمی و هماهنگی خود متکی هستند ولی نمی توان از نقش نفراتی چون متس هوملس، ماریو گوتزه، رابرت لواندوفسکی، مارکو رویس ، نوون سوبوتیچ و ... در این تیم بی تفاوت عبور کرد. 
آخرین رویارویی دو تیم به مرحله گروهی رقابتهای همین دوره بر می گردد که در بازی رفت در دورتموند، تیم میزبان با گلهای لواندوفسکی و اشملزر برابر تک گل رونالدو موفق به بردن کهکشانی ها شد و در بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو دو تیم به تساوی 2 -2 رضایت دادند. ریوس و آربلوا(گل به خودی) برای دورتموند و په په و اوزیل برای رئال در آن بازی گلزنی کردند.


تاريخ : جمعه 23 فروردين 1392 ا 21:58 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.