یادداشت ویژه : مشت بر صورت فوتبال ایران

 

 

مجتبی جباری گفته که با مَشت زده توی صورتِ فتح‌الله‌زاده و البته پشیمانیِ امروزش به این دلیل است که باید بیشتر می‌زده فتح‌الله‌زاده را، که قسمت نشده است. فوتبال در انگلیس «مربی‌محور» است، در اسپانیا «مدیرمحور» و در ایران، «بازیکن‌محور». در هیچ‌جای اروپا بازیکنِ 20 تا 30 سال، نمی‌تواند بهشت‌ای پیدا کند که در آن هر تابستان قراردادِ یک ساله ببندد و تابستانِ بعد دوباره آزاد باشد. این توریست‌های بهترین شغلِ دنیا را دارند. و آن‌قدر آزادیِ عمل پیدا کرده‌اند که مدیرِ تیم را هم کتک می‌زنند. 

آن بخشِ دردناک‌ترِ ماجرا

 اگر جباری بازیکنی است که در فوتبالِ بازیکن‌محور و بی‌چارچوبِ ایران، بیش از حق‌اش، پول و توانِ مانور و جای انتخاب پیدا کرده؛ امثالِ فتح‌الله‌زاده در یک سیستمِ دیگر، اصلا راه نمی‌یافتند به فوتبال، چه برسد به اینکه مدیرِ پرهوادارترین تیم‌های ایران شوند. و متاثر از اینکه در جایگاهی فراتر از استعداد و حقِ خود قرار گرفته‌اند؛ مُشت خوردن از یک بازیکن را می‌پذیرند. این اتفاق اگر در فوتبالِ استانداردِ غربِ اروپا میانِ مدیر و بازیکنِ یک تیم رخ می‌داد؛ کارِ بازیکن قطعن به دادگاه کشیده می‌‌شد.

در ایران اما این بازیکن(جباری) است که پرده از اتفاق برمی‌دارد و با افتخار از مشت زدن به مدیر حرف می‌زند و از بیشتر کتک نزدنِ مدیر، ابرازِ ناراحتی می‌کند. مسیرِ حرکت به سوی استانداردها روشن است و همه از این مسیر خبر داریم

 تلاش در اجرای معکوسِ استانداردها اما نتیجه‌اش همین است


 عده‌یی بدونِ دانش و توانایی، پست‌های مهم را می‌گیرند و پولدار می‌شوند و بازیکن‌ها که مثلِ توریست‌ها هر تابستان آزاد هستند و زیاده‌خواه. و  این وسط کتک‌کاری می‌شود و کسی که خورده، صدایش درنمی‌اید و کسی که زده، ناراحت است که کم زده و ما تماشا می‌کنیم و فوتبالِ ایران که ذره ذره آب می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 8 مرداد 1392 ا 23:10 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.