به جا مانده از بازي بارسلونا – چلسي،سال 2012 / ايميل بازي مجيد و پپ و كشف تاكتيك تله احمقانه/ صالح:

http://u.goal.com/277400/277486_heroa.jpg

بازي بارسلونا- چلسي كه يادتان هست. همان بازي معروف كه چلسي 11 نفره دفاع مي كرد و تمام روزنه هاي نفوذ را به روي بارسلوناي قدرتمند بسته بود. آن زمان پپ گوارديولا سرمربي بارسا بود و در نهايت اين چلسي بود كه با روبرتو دي متئو و تاكتيك يك اتوبوس جلوي 18 قدم موفق شد بارسلونا را از پيش رو بردارد و در نهايت به عنوان قهرماني برسد. يك نكته اما از آن بازي سال 2012 به جا مانده. نكته اي كه مربوط مي شود به يكي از مربيان و تئوريسين هاي خوشفكر فوتبال ايران. اين مربي كسي نيست جز مجيد صالح. مردي كه از گوارديولا ايراد تاكتيكي گرفت و سرمربي بارسا هم همه ايرادها را تاييد كرد. صالح خودش در اين باره توضيح مي دهد:« بعد از پايان بازي بارسلونا- چلسي سعي كردم هر طور شده با گوارديولا ارتباط برقرار كنم. بعد از جدايي از سايپا بود كه اين بازي برگزار شد و من هم يكي دو روز بعد از آن به اردوي تيم ملي رفتم. به جواد نكونام گفتم چطور مي توانم با گوارديولا ارتباط بگيرم كه او هم لطف كرد و آدرس ايميل پپ را براي من تهيه كرد. براي گوارديولا ايميل فرستادم و نقطه نظراتم را گفتم. براي او نوشتم  جسارت است اما اگر جاي تو روي نيمكت بارسا بودم در تمام 90 دقيقه حمله نمي كردم. به او گفتم چند دقيقه از بازي را در اختيار چلسي مي گذاشتم تا آنها جلو بيايند و فكر كنند كه مي توانند دروازه بارسا را هم باز كنند. همين حمله چند دقيقه اي چلسي، سازمان دفاعي آنها را به هم مي ريخت و اينگونه بارسا مي توانست در ضد حمله دروازه چلسي را باز كند. من نظرم را براي گوارديولا نوشتم. حتي به او گفتم يكنواخت بودن بارسا در حمله باعث باخت اين تيم شد. اگر بارسا و گوارديولا چند دقيقه به چلسي فرصت حمله مي دادند و مثلا مي گفتند ما ضعيفيم، تو بيا حمله كن، آنوقت مي توانستند راحتتر به دروازه چلسي برسند. فقط كافي بود بارسا به چلسي اجازه دهد تا باور كند كه مي تواند به دروازه بارسا هجوم ببرد. آنگاه سازمان دفاعي چلسي به هم مي ريخت و بارسا مي توانست با توانانيي هاي مسي، ژاوي و اينيستا به دروازه چلسي برسد. اين يك تاكتيك جديد بود به نام تله احمقانه. من اين را به پپ گفتم و او هم كلي تشكر كرد»

اما جواب پپ به مجيد صالح. مربي استقلال درباره جواب سرمربي آن زمان بارسا هم صحبت مي كند:« پپ به من گفت فكر من و تو خيلي به هم نزديك است. او گفت فكر خود من هم بعد از بازي همين بود و به اين نكته رسيدم كه يكسره نبايد حمله مي كرديم. پپ گفت بايد روش مان را عوض مي كرديم تا چلسي هم روشش را عوض مي كرد. گوارديولا از ايميل من تشكر كرد و با هم به نقطه نظرات خيلي خوبي رسيديم»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392 ا 1:19 نويسنده : Hamidreza ا
.: Weblog Themes By violetSkin :.